torsdag 7 februari 2013

Saknaden av en kär vän.....

En mycket kär vän har gått bort......och saknaden är för mig mycket stor.
Stig var ett äkta naturbarn, född i de djupa skogarna, en riktig arbetskarl, skicklig jägare, fiskare och skicklig skogsman. Han var plikttrogen, noggrann och fanns alltid där både på det privata planet som i sitt jobb och i vår hembygdsförening. Sitt barndomshem tillika skogsbruk var hans allt. Jag har känt honom sedan 1982 då han jobbade som Skogsförman åt Domänverket, senare Sveaskog. Han ställde alltid upp för allt och alla. Vi har genom åren kommit varandra väldigt nära.....tack Stig för allt Du gav mig......och jag ska bädda ner ditt minne djupt i mitt hjärta......och vårda det med ömhet......


Här står Stig med en gädda han tog här i
Gränssjön på 80-talet den vägde 12,6 kg.


Den här 14-taggaren fällde han vid
Bockhälla under älgjakten 2009.


Här sitter Stig och skär fläsk till Kolbullarna
som vi hade vid En dag vid forsen 2012.  

Låt Din själ få sväva över skogarna, bergen och dalarna,
över dina barndoms stigar och jaktmarker.
 
Låt skogen famna Dig varsamt och bädda in Dig i
evighetens sommar........

 Anna-Britta (Skogsnävan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar