måndag 18 februari 2013

En liten smygtitt på att våren är i antågande.......

 

Igår när vi tog en promenad i skogen så kunde man ana att det börjar gå mot ljusare tider... fåglarna spelar lite mer och man kan känna den där doften som är speciell, ja det är den under alla årstider...granen har börjat strinta lite, men jag hörde orrarna spela, och då ska det bli snö, och mycket riktigt så fick vi lite idag.Ja det är mycket snö som ska ner innan Kung Bore kryper under sitt täcke igen. Blev så road av mina rävar som nu följt mig sedan de var små. Igår när jag skulle gå runt huset och lägga ut lite mat så stod Micke där, han som är tamast, han stannade tittade på mig och jag lockade på honom som jag gjort sedan de var små....sakta, sakta kom han fram när jag sträckte ut handen med en sockerkakshalva i, och kvickt som en blixt tog han den och sedan bardet iväg....tyvärr hade jag ingen kamera med men får väl hoppas det blir fler tillfällen. I natt strök alla tre runt här och skrek, kanske ville de har mer sockerkaka eller så börjar de snart att kolla efter partners för att föra släktet vidare.Mina hundar hade svårt att sova och jag med för de gruffade och skällde när rävarna skrek.


                                    Hammarbackens Skogskafé tillika Hembygdsföreningens lokal.
                                   


                                         Här har jag tagit på mig fasters ryssmössa, men gissa
                                         vilka som snodde den och lekte med..........jo mina hundar
                                         med Åsa i spetsen för det hela. Men ingen skada skedd, den
                                         höll.

2 kommentarer:

  1. Å,vad jag längtar till vårsolen, kunna dricka kaffe mot söderväggen eller i Hammarbacken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vet ni kaffe finns det alltid för Er här i skogen, ha det gott.Kram Anna.B.

      Radera