måndag 8 oktober 2012


Ja nu sitter man här vid datorn....har varit ute hela dagen vid stugan och eldat en massa skräp,hundarna ligger nu och snarkar och mår gott,trötta efter en massa bus och lek. Får passa staketet för rävarna som går där gör hål i det och är man inte med så kan det hända att mina "flickor" gärna vill dra iväg. Har också ett par älgar som går och stryker runt stugan.....få se om de klarar sig då älgjakten startade idag.Förr när man var med min far och jagade så var det full rulle med förberedelser inför den här dagen....mycket som skulle fixas. Min far,farfar,farfarsfar var alla Kronojägare så man har det i blodet. Tyvärr är inte min far i livet men jag har så mycket fina minnen när vi satt på älgpass och alla skogsturer sedan barnsben som man var med om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar