söndag 21 oktober 2012

Rävarna vid Midtjärnstorp

Här är en av de tre rävungar som jag har vid stugan. När de först kom fram var de så små och det gick på små vingliga ben så gulliga och matglada. Men nu är de krävande, hittar på en massa hyss. En natt drog de bort min vindrutetorkare, sitter på biltaket, drar bort med skor, mattor, ja de är verkligen busiga. När jag växte upp bodde vi i Södermanland där min far var Kronojägare på Öster-Malma bevakning. Där hade vi en tam räv som hette Mika och henne hade vi barn med på äventyr i skogarna. Anders-Erik Malm, Harald Wiberg och de andra vistades mycket i torpet Djurstugan som Anders-Erik hyrde av Domänverket.
Har många härliga minnen från den tiden. Min far var med på TV när de satt vid en eld och pratade, kommer inte ihåg så mycket av det, men var så stolt över honom. Bland de som var med kommer jag ihåg Lars Ulfvenstam, en sedermera känd och älskad Sommarpratare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar