fredag 17 juli 2015

TIDEN BARA FLYGER IVÄG...

Kära vänner, ja nu är det länge sedan jag skrev på min blogg. Det har varit mycket runt mig med vår förening Hammarbackens Hembygdsförening och allt annat. Ställt upp för vänner, firat mitt kära kusinbarns födelsedag m.m. Har försökt att vara ute så mycket som möjligt i skogen och så plötsligt så går tiden och nu är det redan juli. Varje år annars så har jag varit ute i de ljusa juninätterna och gryningen men vädret har inte visat sig från sin finaste sida, mycket regn och kyligt. Tala om kyla ska  inte klaga på det, såg ett program som hette Lyckliga människor och som handlade om Sibiriska pälsjägare vid Uralbergen, byn Bakhtia vid floden Yenisa (vet ej om jag stavat rätt) trots det hårda livet och kylan så tror jag sällan man sett människor så lyckliga eller tillfreds med sitt liv, man såg i ansiktena och deras utstrålning att de var lyckliga. Sällan man ser någon i din omgivning som är så, nej det är stress, jäkt, jakt på materiella ting och att man aldrig har tid att sätta sig ner och verkligen prata med varandra. Nej de människor som finns på vår jord som lever i och med naturen är nog lyckligare än de flesta.
 
 
 Det blev i alla fall En dag vid forsen... i föreningen, här i regnet så var det dags att göra kolbullar och glödsill...mums.
 
Älskliga blommor små...
 
 
Här har naturen med lite hjälp av människan skapat ett konstverk...allt i betraktarens öga..

 
Här vid forsen bor flugsnapparen.
 
 
Oj tänker Hedda är vi i stan nu...vad mycket folk, kanske bäst att åka hem till skogen..
 
 
Vackra blommor.
 
 
Vid "min" älskade tjärn finns detta torp spm håller på att gå in i evigheten.....vad vackert det måste ha varit en gång i tiden med utsikten mot tjärnen bakom torpet...en plats jag gärna vistas ofta vid.
 
 
Måhända att trollen kommer fram i skymningen och plockar de små tussarna och fyller sina kuddar med och sedan somnar in mjukt på myren...med dofterna, fågelsången och en varm smekning på kinden.
 
 
Några fler vackra blommor.
 
 
Ingen hemma idag....vätten kanske är till stan och provianterar.
 
 
Solnedgång.
 
Vackert med mossbelupna stenar....och doftar så gott av mossan.
 
Ja vad har vi här?
 
 
 Skall vara en älg mitt i all grönska.
 
 
Här vänder den och drar iväg.
 
 
 
Min älskade tjärn igen.....kan ej låta bli att ta med den.
 
Ett besök på Stjärnfors Herrgård....mycket trevligt.
 

 Minnen från en svunnen tid.
 
Vackert fönster.
 
 
Ännu ett minne från förr...tur att någon tar reda på de gamla tingen.
 
 
Konstverk.
 
Blommande kastanjeträd.
 
 
Vilken trevlig fest det blev.....
 
Det här blev en hel del blandning, ingen vidare fotograf men tanken är god.
Får önska Er alla en fortsatt trevlig sommar.
Kram Skogsnävan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar