onsdag 19 december 2012

Det lackar mot jul



Ja nu börjar julen komma allt närmare, all stress och jäkt känns rätt avlägset här uppe i de tysta skogarna, men jag måste väl fram till civilisationen och proviantera upp lite. Julgranen har jag huggit och klätt, den tindrar så vackert. Får man bara lite lutfisk, Janssons Frestelse och lite småplock så är julen här och bra TVprogram naturligtvis. Utanför mitt fönster samlas ett gäng "grabbar" som ska ut och jaga. Mina flickor (hundarna Åsa, Frida och Mimmi) var ut i morse och uträttade sina behov, men nu ligger de och sover och snarkar och bryr sig inte om ifall julen kommer eller inte, men det blir väl i alla fall några små paket med gott i åt dem, leverpastej eller nåt annat nam-nam. Staden får nog vänta någon dag, jag tar en vända ut i skogen i stället, skulle städa men det finns ju kvar.

2 kommentarer:

  1. Tack för senast :) Vi önskar en God Jul o ett Gott nytt år, Kramar Marie o Roger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får önska Er detsamma, hoppas ni har vägarna förbi och då vet Ni att det alltid finns en kopp kaffe en god stunds samvaro. Alltid så roligt att träffa Er. Kram från Anna

      Radera